حدودا سال ۹۶ بود که من مدیر دیجیتال مارکتینگ یک شرکت بزرگ بورسی بودم و توی اون شرکت انواع فعالیت‌های بازاریابی آنلاین انجام می‌دادیم و به نوعی توی این کار شماره یک بودیم. اما مشکلی که وجود داشت این بود که کارهای مارکتینگ رو که انجام می‌دادیم ورودی‌ها می‌اومدند، اما همین که فعالیت‌های بازاریابی رو متوقف می‌کردیم یکباره همه چیز انگار خاموش می‌شد.

اون موقع بودکه یه چیزی تو ذهن من جرقه زد و با خودم گفتم که شاید یه چیزی بیشتر از کارهای بازاریابی باشه، یه چیزی که بتونه مردم که میومدن و جذب ما می‌شدن رو خودش جذب و جلب کنه. بعد مدتی تحقیق و بررسی به این نتیجه رسیدم که اون چیزه، برندینگ هست. پس تو دوره‌های برندینگ شرکت کردم و بسیار مطالعه‌ها روش انجام دادم و تونستم به او مسلط بشم.

اما یه مشکلی که بود، این بود که همونایی هم که برندینگ کار می‌کردند، توی پیدا کردن مشتری و مخاطب خیلی مشکل داشتن و کسایی که برندینگ کار می‌کردن، مارکتینگشون میلنگید.

این دوستان رو که دیدم، با خودم گفتم که شاید یه راه دیگه‌ای هم باشه که بتونیم همزمان مشتری جذب کنیم و همزمان بشه کاری کرد که مشتری‌ها دوستشون داشته باشن. از طرفی چون زمین بازی من دنیای دیجیتال بوده گفتم که حتما باید این دنیای دیجیتال باشد

این طوری شد که گشتم و گشتم و گشتم تا متوجه شدم چیزی به اسم دیجیتال برندینگ توی جهان داره وجود داره و همین الان داره روش کار میشه و آژانس‌های مارکتینگ و برندینگ خیلی بزرگ جهان دارن روی اون کار می‌کنن.

حالا این دیجیتال برندینگ چیه؟ دیجیتال برندینگ مجموعه فعالیت هایی هست که از طریق کانال های بازاریابی دیجیتال انجام میشند که علاوه بر خود کارهای بازاریابی، مخاطب رو با برند هم آشنا میکنن. کاری میکنن که مشتری برند ما رو دوست بداره، تکرار خرید کنه و در نهایت به دوستانش توصیه کنه :‌)

و اینطوری بود که کار و تحقیقات من در زمینه دیجیتال برندینگ شروع شد…